JAK DBAĆ O SAMOCHÓD ZABEZPIECZONY FOLIĄ LUB POWŁOKĄ CERAMICZNĄ?
Chcąc chronić swój pojazd przed zarysowaniami, odpryskami, efektami agresywnego działania chemii samochodowej, rozpuszczalników czy kwaśnego deszczu zabezpieczyłeś samochód folią PPF lub powłoką ceramiczną? To bardzo dobry wybór. Teraz, by móc cieszyć się przez lata idealnym stanem lakieru na swoim pojeździe, warto, byś nauczył się prawidłowo o nie dbać. A może zdecydowałeś się na zmianę koloru swojego auta przy pomocy folii do zmiany koloru i również chcesz bezpiecznie je myć i prawidłowo troszczyć się o lakier? Ten artykuł jest również dla Ciebie!
Oprócz wskazówek jak dbać o samochód zabezpieczony folią lub powłoką ceramiczną na co dzień, podpowiemy, czego definitywnie powinieneś unikać, a także jak zadbać o auto, które właśnie wyjechało ze studia detailingowego lub wrappingowego. Mycie samochodu zabezpieczonego folią nie musi stanowić problemu. Miłej lektury!
Jak powinna wyglądać pielęgnacja samochodu oklejonego folią do zmiany koloru lub folią ochronną PPF?
Regularne mycie sprawi, że samochód będzie wyglądał dobrze, co przedłuży żywotność folii. Oto kilka rad dedykowanych samochodom oklejonym.
Najgorszym, co możesz zrobić, jest korzystanie z myjni automatycznej. Może to prowadzić do zadrapań, uniesienia czy zmatowienia folii.
Nie powinno się też woskować samochodu (taką opcję oferują najczęściej myjnie samoobsługowe postaci programu „wosk”, „polimer” lub „nabłyszczanie”), ponieważ większość z wosków zawiera destylat ropy naftowej, który niszczy strukturę folii do zmiany koloru. Nie woskuj folii matowych, ponieważ wosk spowoduje wypełnienie tekstury, a na okleinie samochodu pojawią się tu i ówdzie błyszczące plamy.
Jeśli używasz myjki ciśnieniowej (czego również nie zalecamy), trzymaj się poniższych wytycznych:
- ciśnienie wody musi być niższe niż 1200 psi (8 barów lub 84 kg/cm2)
- temperatura wody nie może przekroczyć 80°C
- dysza musi znajdować się co najmniej 1m od karoserii
Jak powinno wyglądać mycie samochodu zabezpieczonego powłoką kwarcową lub ceramiczną?
Przez pierwszy tydzień od aplikacji powłoka nadal się utwardza. Zalecamy unikać kontaktu z wodą przez pierwsze kilkadziesiąt godzin. Jeżeli samochód jednak zostanie w tym czasie zmoczony, wodę należy zdmuchnąć lub prawidłowo wytrzeć zanim wyschnie na powierzchni lakieru.
Żadne środki chemiczne nie powinny być używane na powierzchni lakieru przez 7 dni od aplikacji. Jeżeli w czasie pierwszego tygodnia insekty lub ptasie odchody pojawią się na samochodzie, powinny zostać ostrożnie usunięte z jego powierzchni za pomocą mikrofibry i profesjonalnego produktu do mycia bezwodnego lub QuickDetailera (polecamy CarPro Elixir).
Korzystanie z myjni automatycznych najpewniej spowoduje porysowanie lakieru i zniweczy pracę wykonaną przez detailera. Stanowczo to odradzamy.
Nie powinieneś także glinkować samochodu. W przypadku zbierania się zanieczyszczeń metalicznych użyj środka, który rozpuści je bez wpływu na Twoją powłokę (polecamy CarPro IronX).
Jeśli chcesz zaaplikować wosk na powłokę, sięgnij po nieorganiczne produkty, które mają za zadanie nadanie połysku oraz śliskości powierzchni lakieru i jednocześnie konserwację wcześniej nałożonej powłoki (np. CarPro Elixir).
Jak widzisz, dbanie o auto zabezpieczone powłoką lub folią samochodową rządzi się nieco innymi prawami, niż bezpieczne mycie samochodu, które opisaliśmy w poprzednim artykule. Mamy nadzieję, iż powyższe rady sprawią, że mycie auta pokrytego folią do zmiany koloru, folią PPF czy powłoką ceramiczną stanie się czystą przyjemnością. A jeśli nie macie czasu, aby prawidłowo o nie dbać – zapraszamy do nas!
Jeśli chcesz mieć ten poradnik zawsze pod ręką, pobierz go i wydrukuj. Udostępniamy Ci go zupełnie za darmo: